Nazwa produktu szkoleniowego | Materiały dydaktyczne: podręcznik dla trenerów i podręcznik dla organizacji. |
---|
Materiały dydaktyczne-podręcznik dla trenerów i podręcznik dla organizacji do Modelu INTERMENTORINGU to element składowy programu kursu doskonalącego dla pracowników z grupy osób w wieku 50+ oraz -35 w zakresie stosowania nowoczesnych technologii i wzmacniania postaw integrujących różne pokolenia pracowników. Podręcznik dla trenerów Modelu i dla organizacji zawiera scenariusze warsztatów. Program wdrożenia obejmuje sześć modułów tematycznych pogrupowanych w trzy bloki szkoleniowe.
- I Blok: Metaplan; TUS -Trening Umiejętności Społecznych dla grup pracowniczych, Trening Zarządzania wiekiem dla Kadry Kierowniczej.
- II Blok szkoleniowy Trening Mentorów IT, Trening Mentorów Organizacyjnych/Trening Umiejętności Społecznych dla grupy pracowników 50+.
- III Blok szkoleniowy: Budowanie kontraktów mentorskich w parach i zespołach. Trening mentoringu.
Wszystkie elementy składowe całego Modelu oraz sam produkt w postaci Materiału dydaktycznego-podręcznika dla trenów i podręcznika dla organizacji są spójną całością. Podręcznik dla trenerów i dla organizacji zawiera następujące treści:
- źródła powstania modelu;
- przygotowanie do szkoleń;
- organizacja, harmonogram i czas szkoleń;
- zespół trenerski;
- program i scenariusze zajęć;
- bibliografia.
Aneks obejmuje:
- treść ulotki pt. Dlaczego warto utrzymać zatrudnienie osób w wieku 50+;
- treść prezentacji pt. Założenia modelu pn. INTERMENTORING;
- przykładowa karta zgłoszeniowa;
- przykładowe pismo zawierające informację dot. celu oraz i kwestii organizacyjnych szkolenia;
- przykładowy harmonogram szkoleń, wzory certyfikatów, przykładowe kwestionariusze ewaluacyjne;
- instrukcje do zajęć.
Do wdrożenia produktu wymagani są eksperci z dziedziny psychologii i IT (jako trenerzy do realizacji warsztatów). Trenerem Modelu można zostać niezależnie od podstawowego kierunku ukończonych studiów. Trenerem informatycznym może zostać osoba doskonale posługująca się komputerem i jego programami, jak i innymi urządzeniami cyfrowymi. Trenerem psychospołecznym może zostać osoba przygotowana do prowadzenia psychoedukacji. Preferowani są psycholodzy z przygotowaniem trenerskim, ale nie jest to warunek wykluczający inne osoby. Pozostałe warunki to:
- udokumentowane doświadczenie w pracy technikami treningu interpersonalnego (dla trenerów psychospołecznych);
- wiedza z zakresu umiejętności psychospołecznych (dla trenerów psychospołecznych);
- wiedza z zakresu umiejętności informatycznych (dla trenerów informatycznych).
Partnerstwo przygotowało opis produktu uwzględniając elementy składowe niezbędne do zafunkcjonowania opracowanego programu kursów doskonalących. Na podstawie danych z ankiety ekspert wnioskuje, iż wymienione w opisie rodzaje poszczególnych kursów dotyczą nabywania innych kompetencji przez pracowników 50+ oraz innych przez pracowników poniżej 35 roku życia. Podano szczegóły w odniesieniu do treści niektórych z nich, miedzy innymi budowy metakompetencji IT, budowy współpracy, wzajemnego transferu wiedzy i umiejętności. Na podstawie tych informacji można określić zakres merytoryczny w odniesieniu do produktu, a także o potencjale innowacyjności treści szkoleniowych wypracowanego produktu dla innych środowisk projektowych.
publikacja, publikacja CD
materiały dydaktyczne
pracownicy instytucji konsultingowych , pracownicy organizacji pozarządowych , pracownicy publicznych służb zatrudnienia, psycholodzy, samozatrudnieni, urzędnicy administracji samorządowej
instytucje szkoleniowe, jednostki badawczo-rozwojowe, małe i średnie przedsiębiorstwa, placówki kształcenia ustawicznego, związki zawodowe
Numer projektu | F0613 |
---|---|
Czy produkt jest rekomendowany przez eksperta: takCzy produkt może być stosowany bez wsparcia finansowego: takRegion testowania: Mazowieckie |