BAZA REZULTATÓW | PRODUKTY SZKOLENIOWE


Nazwa produktu szkoleniowego Kurs stacjonarny pt. [Tester / Ewaluator treści e-learningowych]

Opis produktu szkoleniowego:

Produkt Kurs mieszany stacjonarno-internetowy pt. Tester / Ewaluator Treści e-learningowych jest usługą szkoleniową, na którą składają się działania naukowo-badawczej kadry szkoleniowców i zasoby szkoleniowe oraz infrastruktura techniczno-informatyczna. Działania te obejmują:
- prowadzenie stacjonarnych wykładów i ćwiczeń;
- udostępnianie i obsługę procesów zdalnego szkolenia przy pomocy platformy e-learningowej TeleEdu LMS;
- e-mentorstwo (zdalne wsparcie) dla grup szkolonych;
- konsultacje stacjonarne i zdalne, poprzez Internet;
- prowadzenie staży zawodowych w instytucjach naukowych i badawczych;
- przeprowadzanie egzaminów końcowych i certyfikacyjnych.
Opis zawodu: Tester / ewaluator treści e-learningowych jest specjalistą odpowiedzialnym za poprawność i należytą jakość kursów elektronicznych. Jego podstawowym zadaniem jest testowanie zgodności z wymaganiami technicznymi i obowiązującymi standardami (na etapie produkcji kursu elektronicznego lub oceny gotowego kursu) i ewaluacja kursów elektronicznych. Tester / ewaluator treści e-learningowych potrafi:
- zweryfikować poprawność kursu pod względem merytorycznym, metodycznym, językowym, estetycznym i funkcjonalnym;
- zweryfikować poprawność realizacji założonego scenariusza kursu, reguł nawigacji, strategii określania rezultatów szkolenia;
- zweryfikować zgodność kursu z obowiązującymi specyfikacjami;
- dokonać ewaluacji dostarczonego kursu zarówno pod względem satysfakcji uczestnika z nauki jak i jego efektywności (zakresu pozyskanej po szkoleniu wiedzy i umiejętności);
- ocenić wartość handlową kursu elektronicznego.
Zasoby szkoleniowe, w postaci niepublikowanych plików elektronicznych, są również produktem edukacyjno szkoleniowym i obejmują:
- podręcznik Tester / ewaluator treści e-learningowych - materiał pomocniczy do szkolenia;
- zestaw kursów elektronicznych do nauki zdalnej, na który składają się następujące pozycje: Wprowadzenie do e-learningu; Wprowadzenie do projektowania e-kursów; Runtime: mechanizm wykonywania i śledzenia kursów; Tworzenie dynamicznych scenariuszy przebiegu elektronicznych kursów; Elektroniczne testy i strategie testowania; Raporty z e-kursów i ich przetwarzanie; Jak przygotować materiały do e-kursów; Metadane: opisujemy e-kurs; Testowanie e-kursów na zgodność ze standardami SCORM; E-kurs pod lupą: testowanie elektronicznych kursów; Ewaluacja elektronicznych kursów; Aspekty ekonomiczne e-learningu;
- zestaw materiałów pomocniczych do ćwiczeń praktycznych, prezentacje MS Power Point, przykładowe kursy elektroniczne, pliki z opisami ćwiczeń i materiałami do ćwiczeń, w tym zestaw materiałów metodycznych (scenariuszy);
- elektroniczny test końcowy (stosowany po zakończeniu kursu);
- elektroniczny test certyfikacyjny stosowany do certyfikacji nabytych kwalifikacji po stażu.
Podstawowe warunki wdrożenia produktu są następujące:
- dysponowanie odpowiednio przygotowaną kadrą naukowo-badawczą do prowadzenia wykładów i ćwiczeń praktycznych oraz konsultacji merytorycznych i e-mentorstwa;
- dysponowanie laboratorium komputerowym wyposażonym w komputery i wyposażenie spełniające wymagania podane w odpowiedniej specyfikacji;
- nabycie lub wynajęcie systemu zarządzania szkoleniami (platformy e-learningowej), zgodnego ze specyfikacją SCORM, umożliwiającego prowadzenie i konsultowanie elektronicznych kursów.

Opinia eksperta:

Kurs jest dobrą odpowiedzią na zapotrzebowanie rosnące na rynku pracy na kwalifikacje związane z ocenę programów, treści i szkoleń e-learningowych. Jednocześnie wybór Internetu jako środka wsparcia odbiorców w pozyskiwaniu kwalifikacji jest adekwatnym, zdaniem eksperta, instrumentem dla takich grup odbiorców jak np. kobiety na i po urlopach wychowawczych, które są mniej mobilne i dyspozycyjne na rynku pracy i chętnie korzystają z form szkoleń na odległość.

Forma:

pliki elektroniczne niepublikowane, publikacja w formie książkowej

Rodzaj:

program kursu mieszanego stacjonarno-internetowego

Beneficjenci:

kobiety po urlopach wychowawczych, pracownicy, pracownicy instytucji szkoleniowych, pracownicy małych i średnich przedsiębiorstw, pracownicy publicznych służb zatrudnienia, szkoły wyższe

Instytucje mogące stosować produkt:

instytucje szkoleniowe, jednostki badawczo-rozwojowe, placówki kształcenia praktycznego, placówki kształcenia ustawicznego, szkoły i placówki edukacyjne, szkoły wyższe


Rezultat został przygotowany w ramach PIW EQUAL

Numer projektu F0101

Czy produkt jest rekomendowany przez eksperta: tak

Czy produkt może być stosowany bez wsparcia finansowego: nie

Region testowania: Mazowieckie