BAZA REZULTATÓW | PRODUKTY


Nazwa produktu PODPROJEKT 3: Produkty

Opis produktu:

Podprojekt 3. Wykorzystanie technologii informatycznych do sprawnego zarządzania wiedzą i procesami dotyczącymi zasobów ludzkich branży okrętowej oraz do skutecznego i wydajnego zarządzania pracą Partnerstwa.

W ramach podprojektu 3 dostępne są następujące materiały:


1) Model wsparcia IT dla zarządzania wiedzą i procesami dotyczącymi zasobów ludzkich oraz zarządzania projektami - Raport końcowy z wykonania podprojektu 3

2) Księga procesów Partnerstwa


W ramach podprojektu 3 związanego z wykorzystaniem technologii informatycznych do sprawnego zarządzania wiedzą i procesami dotyczącymi zasobów ludzkich branży okrętowej oraz do skutecznego i wydajnego zarządzania pracą Partnerstwa zaplanowane zostało zadanie polegające na opracowaniu modeli zarządzania wiedzą i procesami Partnerstwa. Księga procesów Partnerstwa stanowi syntezę tego zadania. Księga powstała we współpracy z Partnerami i Administratorem, a jej wdrożenie było związane z nieustającym cyklem „weryfikacja - realizacja" procesów Partnerstwa. Na bieżąco aktualizowana Księga wraz z Systemem Informatycznym Zarządzania Pracami Partnerstwa stanowiła gwarancję skutecznego i wydajnego zarządzania pracą Partnerstwa. W wersji bazowej Księgi wyodrębniono i opracowano 33 procesy istotne w sprawnym funkcjonowaniu Partnerstwa.

3) Dokumentacja powdrożeniowa SIZPP


Wdrożenie Systemu Informatycznego do Zarządzania Pracą Partnerstwa (SIZPP) składało się z następujących etapów: zakup sprzętu i oprogramowania, instalacja i konfiguracja oprogramowania, opracowanie modeli zarządzania wiedzą i procesami Partnerstwa, implementacja, wdrażanie i szkolenia. Dokumentacja powdrożeniowa Systemu Informatycznego do Zarządzania Pracą Partnerstwa (SIZPP) syntetycznie charakteryzuje wszystkie jego komponenty newralgiczne podczas użytkowania. Dokumentacja jest syntetyczna (MS Project, serwer plików i usług terminalowych, poczta elektroniczna, el-Dok, Skype), gdyż zagwarantowane jest pomoc informatyczna. Załączniki stanowią: Intranet Partnerstwa (instrukcja 2000, instrukcja XP), Instrukcja Konta Pocztowego, Struktura organizacji, Uprawnienia grup użytkowników, Obieg i udostępnianie dokumentów.

4) Ogólna specyfikacja wymagań i założeń funkcjonalnych do Jądra Portalu Branżowego (JPB)


Niniejszy dokument jest wyjaśnieniem idei Jądra Portalu Branżowego. Mówi o założeniach do projektu JPB będącego podstawowym elementem systemu portalu branżowego. Celem istnienia tego portalu jest zintegrowanie wiedzy branżowej w jednym rzetelnym punkcie, który służyć będzie wspieraniu rozwoju przemysłu okrętowego. W dokumencie opisano również podsystemy Portalu Branżowego. Stanowią one elementy rozszerzające podstawową funkcjonalność jaką daje JPB. Dzięki podsystemom i mechanizmom powiązań pomiędzy nimi a JPB możliwe było zaprojektowanie skalowalnego mechanizmu rozwoju i dostosowywania systemu do aktualnych potrzeb użytkowników.

5) Dokumentacja powdrożeniowa JPB


W dokumencie tym przedstawione są zmiany, jakie zaszły w podsystemie Jądro Portalu Branżowego w trakcie wdrożenia. Część tych zmian została wprowadzona na żądania użytkowników, którzy zgłaszali uwagi w celu poprawienia funkcjonalności, wydajności oraz użyteczności podsystemu Portalu Branżowego SHIPORT. Dokument ten poza tym zawiera instrukcje użytkowników, które znajdują się w czterech załącznikach. Podzielone są one ze względu na funkcje jakie użytkownicy spełniają w podsystemie:

  • Instrukcja użytkownika FrontOffice,
  • Instrukcja użytkownika BackOffice,
  • Instrukcja administratora JPB,
  • Instrukcja wdrożeniowca JPB.

Zawiera także dwa dodatkowe załączniki:

  • Dokument definicji bazy danych,

• Dokument klas programistycznych modułu Core.

 

6) Specyfikacja wymagań i założeń funkcjonalnych do Bazy Danych Firm Branży Okrętowej

W ramach tego dokumentu zdefiniowane są założenia, które powinna spełniać Baza Danych Firm Branży Okrętowej stanowiąca podsystem Portalu Branżowego SHIPORT. Zdefiniowane są także funkcjonalności, które podsystem powinien oferować. Ponadto określeni są użytkownicy, którzy będą z tego podsystemu korzystać. Zdefiniowane są ich wymagania i potrzeby oraz moduły, z których podsystem powinien się składać.


7) Dokumentacja powdrożeniowa BDFBO


W dokumencie tym przedstawione są zmiany, jakie zaszły w podsystemie Baza Danych Firm Branży Okrętowej w trakcie wdrożenia. Część tych zmian została wprowadzona na żądanie użytkowników, którzy zgłaszali uwagi w celu poprawienia funkcjonalności, szybkości oraz użyteczności podsystemu Portalu Branżowego SHIPORT. Część zmian została wprowadzona, żeby dostosować podsystem do zmieniającego się jądra portalu branżowego (JPB). Dokument ten poza tym zawiera instrukcje użytkowników, znajdujące się w trzech załącznikach. Podzielone są one ze względu na funkcje jakie różne rodzaje użytkowników spełniają w podsystemie:

  • Instrukcja dla administratora,
  • Instrukcja dla osób wprowadzających dane,

• Instrukcja dla użytkowników BDFBO.

 

8) Specyfikacja wymagań i założeń funkcjonalnych do PBABO

W niniejszej specyfikacji zostały przestawione założenia do opracowania analitycznej części Portalu Branżowego SHIPORT, którego zadaniem była wielowymiarowa analiza branży okrętowej. W raporcie opisane zostały założenia metodologiczne w postaci określenia źródeł danych wprowadzanych do systemu, a także sposobów prezentacji danych. Przedstawiona została ponadto konstrukcja architektury systemu z punktu widzenia administratora portalu, a także z perspektywy klienta. Systemy informatyczne oparte na dynamicznie tworzonych statystykach wybranych przez użytkownika danych branżowych stanowią podstawę efektywnego zarządzania wiedzą. U podstaw konstrukcji opisywanego w niniejszym opracowaniu podsystemu badania i analizy branży okrętowej znajduje się koncepcja stworzenia wirtualnej platformy, na podstawie której użytkownik będzie mógł generować wykresy oraz interpretacje statystyczne wybranych przez siebie danych, dotyczących branży okrętowej.


9) Dokumentacja powdrożeniowa PBABO


Podczas wdrażania Podsystemu Badań i Analizy Branży Okrętowej (BPABO) Portalu Branżowego SHIPORT do oprogramowania zostało wprowadzone wiele zmian i usprawnień, które są udokumentowane w niniejszym opracowaniu. Dodatkowo została opracowana następująca dokumentacja użytkowa podsystemu:

  • Instrukcja dla administratora,
  • Instrukcja dla osób wprowadzających dane,
  • Instrukcja dla użytkowników, korzystających z PBABO z zewnątrz, w celu generowania wykresów.

Załącznik do opracowania zawiera wykaz zebranych, przetworzonych i wprowadzonych do podsystemu danych statystycznych dotyczących branży.

 

10) Specyfikacja wymagań i założeń funkcjonalnych do Symulatora Korzyści Elastycznych Form Zatrudnienia

Rezultat jest ściśle związany z realizacją zadania polegającego na opracowaniu modelu stosowania elastycznych form zatrudnienia. Opracowanie w dziewięciu rozdziałach definiuje m.in.: cele i wymagania oprogramowania z perspektywy pracobiorcy, pracodawcy, analityka i eksperta w dziedzinie EFZ; architekturę systemu i jego moduły (Projektant, Decydent, Repozytorium, Analityk); model problemu decyzyjnego; wymagania funkcjonalne i techniczne oraz opis cech modelowych Symulatora. Kolejne etapy tego zadania są następujące: Projektowanie i implementacja SKEFZ, Ocenianie SKEFZ przez Partnerów, Wdrażanie SKEFZ.


11) Specyfikacja znacznikowego języka definiowania modeli EFZ


Niniejszy dokument jest specyfikacją znacznikowego języka modelowania procesów decyzyjnych DMML w wersji 1.1. DMML (Decision Modeling Markup Language) - znacznikowy język modelowania procesów decyzyjnych jest propozycją formalnego języka służącego do zapisu i opisu modeli decyzyjnych opartego o standard XML (eXtensible Markup Language - rozszerzalny język znaczników).
Definicję tego języka w wersji 1.1 zawiera XML Schema: pl.ai.decision.dmml.1.1.xsd.
Rezultat jest realizacją wymagań zawartych w „AI 2 - Specyfikacja zmian do Symulatora SKEFZ v.2". Zmiany  dotyczą oprogramowania wszystkich trzech modułów  Symulatora SKEFZ:

  • edytora modeli decyzyjnych,
  • procesora modeli decyzyjnych,

• modułu analizy procesów.

 

12) Dokumentacja powdrożeniowa SKEFZ

Opracowanie zawiera specyfikację zmian wprowadzonych do oprogramowania Symulator Korzyści Elastycznych Form Zatrudnienia (SKEFZ) w trakcie wdrażania. Opisany jest także proces wdrażania edytora modeli decyzyjnych oraz Serwisu internetowego Symulatora SKEFZ.
Załącznik 1 zawiera dokumentację użytkownika Edytora modeli decyzyjnych.
Załącznik 2 zawiera „Internetowy interfejs graficzny oraz szablon załączników modelu EFZ".
Załącznik 3 zawiera „Słownik pojęć SKEFZ".


13) Specyfikacja wymagań i założeń funkcjonalnych do Podsystemu Motywacyjny System Wynagradzania


Jednym z najczęściej współcześnie stosowanych systemów płac zasadniczych są systemy oparte na wartościowaniu pracy, które mierzą wielkość - wartość stanowiska dla firmy z punktu widzenia jego znaczenia dla realizacji celów ekonomicznych firmy.
W ramach podprojektu 4 „Zaprojektowanie modelu systemu motywacyjnego dla przedsiębiorstw branży okrętowej" zaproponowano modelowe rozwiązanie dla przedsiębiorstw przemysłu okrętowego „Metodę Wartościowania Stanowisk Pracy EUROSTER 2008". Celem opracowania Podsystemu „Motywacyjny System Wynagradzania" jest przede wszystkim implementacja  metody WSP-EUROSTER 2008 w postaci serwisu internetowego, który umożliwi użytkownikom:

  • zapoznanie się z metodą WSP-EUROSTER 2008,

• przeprowadzenie zgodnie z nią kompletnego procesu modelowania wartościowania stanowisk pracy dla własnego zakładu pracy z użyciem „Internetowego kreatora wartościowania stanowisk pracy".

 

14) Dokumentacja powdrożeniowa PMSW

W dokumencie tym przedstawione są zmiany, jakie zaszły w Podsystemie Motywacyjnego Systemu Wynagradzania w trakcie wdrożenia. Część tych zmian została wprowadzona na żądania użytkowników, którzy zgłaszali uwagi, mające na celu poprawienie funkcjonalności, wydajności oraz użyteczności systemu. Dokument ten poza tym zawiera schematy formatek XML użytych do formatowanego prezentowania treści w podsystemie oraz instrukcje użytkowników, które znajdują się w dwóch załącznikach i są podzielone ze względu na funkcje jakie użytkownicy spełniają w systemie:

  • Instrukcja użytkownika FrontOffice,

• Instrukcja administratora BackOffice.

 

15) Szkolenie e-learning dla kadry zarządzającej

W dokumencie tym opisany jest proces tworzenia szkolenia w wersji e-learningowej dla kadry zarządzającej pod tytułem „Zarządzanie czasem". Kurs składa się z pięciu części oraz zawiera 2 testy. Przygotowane zostały dwie wersji szkolenia:

  • wersja dla systemu e-learningowego Moodle, który jest częścią Podsystemu Kształcenia

   Ustawicznego portalu shiport.pl,

  • wersja, którą można uruchomić z dysku CD.

Ostatnia część opracowania zawiera instrukcję korzystania z kursów.

 

16) Bezpieczeństwo i higiena pracy - materiały szkoleniowe w wersji e-learning

W dokumencie tym przedstawiony jest sposób utworzenia poradnika zawierającego wiedzę z zakresu BHP w formie elektronicznej. Dokument zawiera szczegółowe informacje na temat napotkanych problemów związanych z użytkowaniem oprogramowania e-learninowego. Zawarty tekst mówi również o zaletach i wadach wykorzystanego softwareu. Znajdziemy w nim strukturę utworzonych kursów e-learningowych, metodologie tworzenia testów dla użytkowników oraz opis dodatkowych funkcjonalności elektronicznej wersji poradnika BHP. Dokument wzbogacony jest licznymi ilustracjami obrazującymi rzeczywisty wygląd zaprogramowanego podręcznika. Dodatkowym elementem dokumentu jest instrukcja skierowana do potencjalnych użytkowników utworzonego szkolenia BHP zarówno korzystających z wersji online jak i offline.

 

Pliki do pobrania:

Model wsparcia IT dla zarządzania wiedzą i procesami dotyczącymi zasobów ludzkich oraz zarządzania projektami - Raport końcowy z wykonania podprojektu 3 (0,87 MB) Księga procesów Partnerstwa (3,85 MB) Księga procesów Partnerstwa - załączniki (2,38 MB) Dokumentacja powdrożeniowa SIZPP (1,81 MB) Dokumentacja powdrożeniowa SIZPP - załączniki (2,52 MB) Ogólna specyfikacja wymagań i założeń funkcjonalnych do Jądra Portalu Branżowego (JPB) (2,47 MB) Dokumentacja powdrożeniowa JPB (0,14 MB) Specyfikacja wymagań i założeń funkcjonalnych do Bazy Danych Firm Branży Okrętowej (0,28 MB) Dokumentacja powdrożeniowa BDFBO (0,28 MB) Dokumentacja powdrożeniowa BDFBO - załączniki (3,78 MB) Specyfikacja wymagań i założeń funkcjonalnych do PBABO (0,35 MB) Dokumentacja powdrożeniowa PBABO (0,3 MB) Dokumentacja powdrożeniowa PBABO - załącznik (3,48 MB) Specyfikacja wymagań i założeń funkcjonalnych do Symulatora Korzyści Elastycznych Form Zatrudnienia (0,62 MB) Specyfikacja wymagań i założeń funkcjonalnych do Symulatora Korzyści Elastycznych Form Zatrudnienia - załącznik (0,11 MB) Specyfikacja znacznikowego języka definiowania modeli EFZ (0,38 MB) Zmodyfikowana wersja Symulatora SKEFZ v.2 (0,98 MB) Dokumentacja powdrożeniowa SKEFZ (1,01 MB) Dokumentacja powdrożeniowa SKEFZ - załączniki (7,61 MB) Specyfikacja wymagań i założeń funkcjonalnych do Podsystemu Motywacyjny System Wynagradzania (0,83 MB) Dokumentacja powdrożeniowa PMSW (0,34 MB) Dokumentacja powdrożeniowa PMSW - załączniki (9,14 MB) Szkolenie e-learning dla kadry zarządzającej (1,15 MB) Szkolenie e-learning dla kadry zarządzającej - załączniki (1,97 MB) Bezpieczeństwo i higiena pracy – materiały szkoleniowe w wersji e-learning (3,11 MB) Bezpieczeństwo i higiena pracy – materiały szkoleniowe w wersji e-learning - załączniki (4,44 MB)

Rezultat został przygotowany w ramach PIW EQUAL

Numer projektu F0515
Opracowanie rezultatu

Administrator