KOMUNIKATY SPECJALNE


Komunikat specjalny nr 170

2008-01-09

Szanowni Państwo,

 

Przypominamy, iż w 2008 roku PRR powinny składać oddzielne wnioski o płatność rozliczające wydatki poniesione w 2007 roku i oddzielne wnioski o płatność rozliczające wydatki poniesione w 2008 roku. 

 

KSW w uzgodnieniu z IZ prosi o składanie wniosków o płatność rozliczających wydatki poniesione w 2007 roku  do końca stycznia 2008.

 

O ujęciu danego wydatku we właściwym wniosku decydować będzie data zapłaty za dokument finansowy z tabeli 20. 

 

Aby przybliżyć Państwu temat podziału wniosków, przypominamy pytania, które zostały zadane przez PRR na spotkaniu zorganizowanym przez Instytucję Zarządzająca oraz Krajową Strukturę Wsparcia w dniach 12 i 13 września 2007 roku oraz odpowiedzi do tych pytań:

  • Pytanie
    KSW oraz IZ zwróciły się z prośbą, aby  PRR,  składające  wnioski  o  płatność począwszy od 2008 r., składały oddzielne wnioski rozliczające wydatki poniesione w 2007 r. i oddzielne wnioski rozliczające wydatki poniesione w 2008 r. Jak w tej sytuacji należy postępować z dokumentami finansowymi, które zostały częściowo opłacone w 2007 r. i częściowo w 2008 r., np. pracownik otrzymał zaliczkę na delegację służbową w 2007 r., a po rozliczeniu delegacji otrzymał jeszcze dopłatę, ale już w 2008 r.?
    Odpowiedź
    Należy ująć kwotę wypłaconą w 2007 r. we wniosku rozliczającym wydatki poniesione w 2007 r., natomiast kwotę wypłacona w 2008 r. należy ująć we wniosku rozliczającym wydatki poniesione w 2008 r. Oznacza to, iż wskazany dokument finansowy będzie ujęty w dwóch wnioskach o płatność, jednak w każdym z nich w częściowej kwocie, stosownie do daty wypłaty środków.   

 

  • Pytanie
    Jak w sytuacji składania oddzielnych wniosków rozliczających wydatki poniesione w 2007 r. i oddzielnych wniosków rozliczających wydatki poniesione w 2008 r. będzie wyglądało ujęcie we wnioskach o płatność ZUS-u i podatków za grudniowe wynagrodzenia, płatnych faktycznie w styczniu 2008 r.? 
    Odpowiedź 
    Stosujemy zasadę kasową i wydatek ujmujemy w stosownym wniosku ze względu na datę zapłaty. Czyli wynagrodzenia wypłacone pracownikom w grudniu 2007 r. należy ująć we wniosku rozliczającym wydatki poniesione w 2007 r., natomiast podatki i opłaty od tych wynagrodzeń wypłacone w styczniu 2008 r. należy ująć we wniosku rozliczającym wydatki poniesione w 2008 r. 

 

  • Pytanie
    W którym wniosku o płatność należy ująć wydatki 2007 roku opłacone ze środków własnych, a następnie zrefundowane w 2008 roku ze środków niewygasających, w sytuacji gdy od 2008 roku trzeba składać oddzielne wnioski rozliczające wydatki poniesione w 2007 roku i oddzielne wnioski rozliczające wydatki poniesione w 2008 roku?
    Odpowiedź  
    W przypadku składania oddzielnych wniosków rozliczających wydatki poniesione w 2007 roku i oddzielnych wniosków rozliczających wydatki poniesione w 2008 roku, stosujemy zasadę kasową i wydatek ujmujemy w stosownym wniosku ze względu na datę zapłaty.
    W sytuacji refundacji ze środków niewygasających wydatków 2007 roku, faktyczny wypływ środków budżetowych z rachunku bankowego PRR nastąpi dopiero w 2008 roku, a więc będą to wydatki poniesione w 2008 roku, co oznacza, iż należy ująć je we wniosku rozliczającym wydatki poniesione w 2008 roku. Wówczas w tabeli 20 należy przy dacie zapłaty za dany dokument finansowy podać datę dokonania refundacji ze środków niewygasających.

 Krajowa Struktura Wsparcia

 


Komunikaty

2009-01-16

Komunikat specjalny nr 207

W związku z tym, że zakończono realizację umowy zawartej 5 czerwca 2006 pomiędzy Fundacją Fundusz Współpracy (FFW) a Ministerstwem Rozwoju Regionalnego (MRR), pragniemy poinformować, że od dnia 1 stycznia 2009 Fundacja nie pełni już funkcji Krajowej Struktury Wsparcia realizującej zadania pomocy technicznej, o których mowa w Programie Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.

więcej
2008-12-04

Komunikat specjalny nr 206

Zapraszamy do zapoznania się z nową wersją "Wytycznych dotyczących zamknięcia pomocy z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PIW EQUAL dla Polski 2004-2006".

więcej
2008-11-28

Komunikat specjalny nr 205

Krajowa Struktura Wsparcia informuje, że w związku z koniecznością ustalenia ostatecznego stanu nierozliczonych środków z lat ubiegłych oraz windykacji do końca 2008 roku należności wynikających z nierozliczonych dotacji, począwszy od dnia 2-go grudnia 2008, Instytucja Zarządzająca EQUAL nie będzie akceptować korekt oświadczeń w sprawie wydatków rozliczonych we wnioskach o płatność.

więcej